Çarşamba, Haziran 26, 2013

MARKA TANIMLAMALARI

Okuyorum, okuyorum okudukça daha fazla işin içine girdikçe marka yaratmanın başlı başına bir sektör olduğunu görüyorum.  Marka yaratmak hiç de dışarıdan göründüğü gibi değilmiş, her okuduğumda bunu bir kere daha anlıyorum.




Her marka kendine has tanımlamalarda bulunmuş. Gerçekte markanın ne olduğunu anlatmaya çalışmışlar. Liste uzadıkça uzuyor ama ben kendime en beğendiklerimden bir liste yaptım. Sizde kendi "en" lerinizi listeye ekleyebilirsiniz.

Bana göre en anlamlı marka tanımlamaları ;

* Marka, söz vermektir. Benzersizlik ve farklılık vaat etmektir. ( Favorim budur )

* Marka, kişiliktir. Marka, karakterdir. Ya samimi ve dürüst olup güven yaratırsınız ya da güvensiz olarak kalırsınız.


* Marka, müşterilerin sahip olduğu tüm deneyimlerin toplamıdır.

* Marka, müşterinin aklındaki kimlik unsurlarını içerir.

* Marka, bir organizasyon, ürün ve hizmet hakkındaki iyi hissiyatlardır.

* Marka, müşteriye sürekli teslimat sözünü vermektir.

* Markanın temel göstergesi aynı hizmet ve ürün kategorisinde fiyat primini yükseltmektir.

* Marka, ürün ya da hizmetin benzersizlik kaynağıdır.

* Marka, bir hizmet ya da ürünün arka planında ki hikayedir.

* Marka, sunulan ürün ya da hizmetin üzerinde veya ötesindeki fonksiyonel değeridir. ( Ya da kısaca bir kuruluşun defter değeridir. )

Bunlar benim marka ile ilgili anlamlı bulduğum tanımlar. Dahası da var. Daha da olacaktır. Oldukça da sizlere güncelleyeceğim.

Umarım sizlere de faydası olur.



Semra PINARLI
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder